liftingforlife

Alla inlägg under mars 2013

Av Linda - 27 mars 2013 22:11

Detta har jag provat på idag, kan säga att det var sjukt konditionskrävande men satan så roligt!! Jag vill göra det fler gånger!! Tack Ida för jag fick hänga med dig!

Av Linda - 25 mars 2013 22:32

Vad det är underbart att hittat driven i sig själv och glädjen för att träna, jag vet det låter som en klyscha men jag känner så!! Jag planerar in min träning och framför allt så prioriterar jag den! Högt upp på listan!
Den gör mig gladare, piggare och jag sover bättre, jag blir på rätt sätt hungrig. Alltså win win hela tiden! Nu är det konditionen som ska få sig ett riktigt uppsving och ni som känner mig vet att det är allt eller inget...för nu ska här brännas fett!!!

Idag har jag gått som en anka och verkligen fått planera om jag ska sitta ner eller inte pga minnotroliga träningsvärk i ben och rumpa:)
Kört ett ryggpass och ett magpass, och sen en spontan pw med finaste fru P! Jo jag är nöjd när jag nu ska krypa till kojs;)

Så här ser min hand ut, en riktigt slitvargs hand....

Av Linda - 23 mars 2013 19:02

Eftersom jag inte hade tiden för träning igår så fick det bli ben idag!! Är lite stolt över mig själv idag, jag slängde på mer vikt idag, hela 4kg till åkte på stången!! på mina benböjar och klarade av 3*12! alltså får det bli mer vikt nästa vecka:) Det är roligt att se att man blir starkare och framför allt kul att känna sig starkare!


Fixade även 3*60 sek på plankan , nya rekord ska sättas nästa vecka:)


Hääärligt!! Nu hoppas jag snart på vår så jag kan ta ut stålhingsten igen och börja trampa till och från jobb, behöver få in kondition i livet igen...


I morgon hoppas jag nästan att det är så här....för då vet jag att jag har gjort rätt...

 



Av Linda - 21 mars 2013 16:49

Trots jag inte varit här på en vecka så betyder det inte att jag inte har tränat, för det har jag!

Jag tycker jag är duktig och kör mina pass i gymet och mina konditionspass, trots att jag faktiskt inte är sååå på för indoor walkingen, ger upp den nu, kan göra annat på den tiden!

idag är jag trött, sliten och på uruselt humör och i mina tankar är det mycket ska jag spinna i kväll eller inte....MEN jag ska ändå!!


Jag känner att jag bör ta ett steg till i min förvandling och den stora boven i allt är min kost, jag äter varierat men jagb tror jag äter för lite! Ska gå i genom mitt intag och börja föra matdagbok....suck...


I helgen var min systerson hos mig och han fick följa med mig till gymet i lördags för att fota mig!! Bra att se vad man behöver lägga mer krut på och framförallt se vart man ligger! Många bilder blev det!

 

hahaha som ni ser finns det ju att jobba på....


Jag har snöat in på en blogg som heter aldrigvila som drivs av självaste gladiatorn Prime, sjukt mycket inspo får jag därifrån och han är grym!! Han har oxå ett eget litet klädmärke, detta hade jag glatt kunnat handla hem:)

     

fin fina grejer och bra budskap!


med detta inlägg avslutar jag med detta citat:

 

Av Linda - 13 mars 2013 23:16

Idag har jag minsann typ dödat mina axlar och bröst!! Jag har tagit i för kung och fosterland! Sååååå jävla härligt att ta ut sig totalt, var svårt att köra hem till och med...

Kvällen bestod av pw med fina fru P och Annika och en Ture som inte ville somna i vagnen.... Kvällen till ära så hade jag snyggmössan på:)

Av Linda - 12 mars 2013 21:39

Tisdag betyder indoor walking, inget jag är jätte såld på men visst det är effektivt. Ny ledare i dag och Shit alltså! Ska bli kul om jag känner något i benen i morgon, borde göra det i alla fall...

I morgon är en ny dag och ett nytt pass ska göras? underbart!! Jag saknar mina vikter mina stänger och mitt tysta ensamma gym på skolan...

Var ska jag hitta något liknande på ön när jag flyttat? Provade ju form Visby när jag var över och det var knökat med folk!!!! Annars är det att införskaffa egna vikter och köra hemma...

Av Linda - 11 mars 2013 16:13

Inte känt för något idag fast jag har saknat gymet, har en känsla i kroppen att vilja köra hårt! Ben och triceps och biceps är mina favvosar just nu, kanske för att jag känner att jag orkar mer och har bättre teknik! Magen är oxå stark, däremot så tycker jag det är trögt att köra axlar! Det händer inget där!!
Men idag kände jag inte för att gå utanför dörren bara så jag körde på en dvd, tyckte jag körde halvhjärtat men jag körde!! Bara det!!

Ni får en ego bild, jag tycker inte det händer så mycket på mig men jag ger inte upp!! En naturdiet dryck efter för det vankas födelsedagsmiddag med tårta som efterrätt senare?

Av Linda - 11 mars 2013 10:48

Trots att jag inte springer tycker jag att löparskor är det bästa när jag pwar. De har en bra komfort och är framförallt snygga.

Jag hade behövt ett par nya för många månader sen men jag vet inte riktigt vad jag ska ha...här kommer lite av vad jag tycker är fint och inspireras av. Har ni några bra tips?

     

dessa har jag hittat på sportamore.se

Ovido - Quiz & Flashcards