liftingforlife

Alla inlägg under november 2012

Av Linda - 30 november 2012 21:41

Alltid lika härligt att ta ett pass på fredagen, då är man riktigt nöjd i soffan senare!!

I dag har jag kört axlar och rygg och lite mage ...hoppas det känns i morgon;)

 

Av Linda - 29 november 2012 17:39

i efetrmiddag har jag varit på prova på med jobbet!Kul att träffa lite kollegor och superroligt att prova på lite nya tränings pass. Vi började med latindans....Ja jag hade sååå roligt, dels är det ju alltid roligt att dansa men dansläraren var en gammal tunn skrynklig kvinna med väldigt konstiga rörelser och utlärningsförmåga...Kul som attan i alla fall!

Sen var det medicinsk Yoga som stod på programet, jag har ju supersvårt att slappna av så jag trodde detta skulle bli kanonsvaårt. MEN jisses vad härligt och rogivande detta var, kan jag tänka mig att göra fler gånger. Kanske rent utav ska anmäla mig på Yoga till våren...


Har haft en lite dålig uppdatering här men dagarna rullar på så jag inte riktigt hinner med...I tisdags så tränade jag i allla fall och körde på armar, slet stenhårt och med mycket vikt inte faaaan har det ens känts...däremot så känns det fortfarande i benen efter i måndags...


Nu ska jag strax fara på sista spinningen detta året:(

Tur jag har några veckor att fundera på vad jag ska hitta på till nästa termin:)


jag har en fundering på att skriva matdagbok alltså, tycker inte det händer något på min kropp...från och med den 1e december kommer det komma upp mina mått och sen är det mätning en gång i veckan...bara för att se vilket håll det går på!

kanske ska lägga upp matdagboken här? får fundera på det...

Av Linda - 26 november 2012 13:11

Det stramar i bröstmusklerna och axlarna skriker så fort jag lyfter något! Då gjorde jag ju jäkligt rätt i går:=)


Jag har funderat på en sak, idag är det ju ben som gäller och jag har aldrig kört marklyft, är lite osäker på tekniken och är livrädd för att skada mig. Plus att jag alltid tränar själv. Kan man läsa sig till tekniken och vågar jag testa när jag är själv?  

hm har ju några timmar till att fundera på det.....

 

Av Linda - 25 november 2012 20:18

Efter jobbet steppade jag ner i källarn och körde ett snabb pass på 30 minuter, blev axlar och bröst som återstod på kroppen denna veckan. Känns rejält i musklerna redan nu så förhoppningsvis känns det ännu bättre i morgon;)


Jag har fått för mig att införskaffa proteinpulver, för jag har insett jag får inte i mig tillräckligt med bra mat... Någon som har något bra förslag? Någon som har testat Perrellis smart&fit? Jag är ju då riktigt kräsen när det kommer till sånt här, det får INTE under några omständigheter vara kvalmigt eller lukta konstigt, då är det kört. K har ett här hemma men bara jag öppnar påsen håller jag på att spy.....Tips mottages tacksamt!


I morgon är en ny träningsdag, har inte bestämt mig för vad jag ska köra, det lutar åt ett benpass för då är dom fräscha för spinningen på torsdag...och så är det ju måndag i morgon och det betyder pw med fru P!! Livet är härligt!!  

Av Linda - 23 november 2012 19:38

tog det för träningsvärken att ge sig i benen. Jag ÄLSKAR benpass som ger sån träningsvärk så man måste ha stöd för att gå ner för en trappa, eller dra sig upp från toastolen eller att typ gå som Zeb Mchan....det är kärlek då! Jag kanske är knäpp men ju mer träningsvärk efter ett pass desto bättre!!

 

Av Linda - 20 november 2012 19:57

Nytt gym pass i dag, härligt! massor av energi och lite jävlar annamma gjorde att jag fick till ett riktigt bra ben pass!


knäböj. breda knäböj och utfall

 

 


körde på ryggen oxå.

lastdrag, rodd och stående rodd

   


kommer kännas i morgon vill jag lova, precis som jag vill ha det!!


Lite inspiritations motivation.....

  mycket snyggt!!!


på tal om annat snyggt, dessa löpartightsen hade gärna fått hitta hem till mig:)

   från Gina tricot....


I morgon vilar jag min stackars sargade kropp.....


Har ni haft en bra träningstisdag??

Av Linda - 19 november 2012 21:19

Blev ett bra arm pass på gymet och såklart lite mage, är lite besatt på mina plankor just nu:)

En rejäl PW med A och E, vilken fart!!!!


Jag är supernöjd!!

 

Av Linda - 18 november 2012 22:12

Har ni planerat er träning inför nästa vecka? Planerat er mat?


jag satt och kollade igenom kalendern innan och det ser ut att kunna funka bra kommande vecka.

Måndag: Styrka och pw

Tisdag: Styrka

Onsdag: VILA

Torsdag: Spinning

Fredag: Styrka

Lördag: VILA

Söndag: ev Styrka/pw


Då kommer vi ju till den tunga delen...MATEN!

Måndag: Rester...typ kyckling...

Och sen då?? Blir att kolla reklamen och fundera lite där....Har ju en son som ska äta med och stå och göra två rätter ligger inte för mig! i frysen finns typ kyckling, kyckling och kyckling....guuud vad tråkigt det låter!


Alltså måste jag bättra mig på planering av maten....  


Ovido - Quiz & Flashcards